Az 5 legjobb II. világháborús film [5.]

2017. december 13. 00:15 - Filmelemző

Érdekes kategóriát jelentenek a filmvilágon belül a második világháborús alkotások, melyek hihetetlen sokszínűséggel mutatják be az 1939 és 1945 közti időszak történéseit, csatáit és különlegességeit. Ebbe a bizonyos sokszínűségbe beletartozik, hogy egyes filmek inkább vidám megközelítésben, mások a nyomor realisztikus ábrázolásával, ismét mások pedig akciók sokaságával, csatajelenetek kidolgozásával jelenítik meg a háború sokrétű valóságát. Ha a második világháborús filmeket csoportokra bontjuk, akkor első kategóriába az amerikai sikerfilmeket sorolhatjuk, második kategóriába a német, orosz és egyéb, NEM amerikai alkotások kerülnek és egy külön csoportot képeznek a kifejezetten vidám, vicces jeleneteket bemutató filmek (bármely országból). Listánk megalkotásánál figyelembe vettük ezt a sajátos hármas felosztást és az első 5 legjobb közé mindhárom kategóriából választottunk. Egy amerikai vígjáték, három német film és egy amerikai sikerprodukció lett a végeredmény. /Tízes listán a mafabon olvasható./

lista_2vilaghaboru.jpg

Mielőtt rátérnénk a listára, pár szó a kimaradottakról. A nem amerikai filmek közt kiemelkedő a "Jöjj és lásd" című 1985 -ös szovjet dráma (rendező: Elem Klimov), nem került a legjobb 5 közé, de sokra értékeljük. Az amerikai sikerfilmek közül kihagytuk az Ellenség a kapuknál -t (2001), a Ryan közlegény megmentését (1998) A halál 50 óráját (1965) és a Dunkirk -et (2017), a vígjátéki megközelítésű filmek közül pedig a Becstelen Brigatntyk -at (2009). Nem került be az első 5 -be a szerintünk inkább kémfilmek közé sorolható Kémek a sasfészekben (1968) és a holokauszt-filmnek számító Schindler listája (1993) illetve A zongorista (2002) sem. Mindezeket csak azért említjük, hogy érzékeltessük: nem feledkeztünk meg róluk (és becsüljük is ezeket a háborús alkotásokat), csupán ezúttal az első 5 közé találtunk valamivel jobbakat is. Most pedig nézzük, röviden, tömören, ahogyan blogunk mottója is szól:

5. A piszkos tizenkettő (The Dirty Dozen) Robert Aldrich 1967 -es rendezése megunhatatlan klasszikus a műfajban, olyan kiváló színészekkel, mint Charles Bronson, Donald Sutherland, Telly Savalas és Lee Marvin. Jó a sztori - E.M. Nathanson világhírű regényére épül - és remek a kivitelezés is. Izgalmas, érdeklődést fenntartó, látványos. A 12 halálra vagy hosszú börtönbüntetésre ítélt bűnöző bevetése a háborús francia hátországban, egyedi történet. Végignézhetjük, hogy a parancsnok, John Reisman (Lee Marvin) hogyan képes magának tekintélyt kivívni a legkomolyabb bűnözők közt, majd sikeres csatába vinni őket, csapatként.

4. A tengeralattjáró (Das Boot). A német (akkoriban NSZK) fimet 1981 -ben készítette Wolfgang Petersen, Amerikában élő német rendező, Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer és Klaus Wennemann főszereplésével. Döbbenetes élethűséggel és feszültség-keltéssel mutatja be egy II. világháborús német tengeralattjáró hányattatott sorsát, legénységének érzéseit, félelmeit illetve harcait az ellenséggel. Szinte mi is ott vagyunk a katonák közt, mikor felülről érkeznek a mélyvízi bombák.

3. Kelly hősei (Kelly's Heroes) A második világháborút vidám oldalról megközelítő filmek legjobbja kétségtelenül a Kelly hősei. Brian G. Hutton 1970 -es rendezése rengeteg téren érdemel méltatást: jók a szövegek, remek a zene, szuper a látvány, tetszetős és izgalmas minden csatajelenet. De a leginkább a színészek és az elhangzó dumák teszik egyedivé ezt a filmet: Clint Eastwood -dal és Donald Sutherland -del az élen. Bepillanthatunk egy amerikai katonai egység legvagányabb katonáinak életébe és magánakciójába a francia front közelében. 

2. Sztálingrád (Stalingrad) Joseph Vilsmaier 1993 -as német háborús drámája, realizmus és valósághűség terén számtalan amerikai szuperprodukciót is "lepipál". A sztálingrádi csata 50. évfordulójára készült film átélhető módon tárja elénk az 1942 végén és 1943 elején Oroszországban harcoló német katonák kínlódásait, félelmeit és harcait. A temérdek, győzteseket idealizáló alkotás közt szokatlan módon, ezúttal a vesztes németek oldaláról láthatjuk a háborút.

1. A bukás - Hitler utolsó napjai (Der Untergang). És végül a listánk elején még egy német film: a Hitler utolsó 10 napját feldolgozó Bukás. Oliver Hirschbiegel és a Führer alakító Bruno Granz egyszerűen zseniális munkát végeztek: A bukás egészen egyedi lett a maga nemében. Az unalomig ismert Hitler-ábrázolások helyett ugyanis ezúttal egy sokkal árnyaltabb, színesebb, sokoldalúbb megközelítést kapunk, megdöbbentően precíz kutatómunka segítségével. A produkció elején és végén megszólaló Traudl Junge, Hitler titkárnőjeként szolgáltatta az infókat, Rochus Misch német katona mellett, aki a végnapokban a Führer-bunkerben tartózkodott. 

***

belyegkep_uj.jpg

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekroviden.blog.hu/api/trackback/id/tr4813486609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bitfighter 2017.12.14. 09:45:07

@gigabursch: A Schulzer az 'Sulcer'. SCH minden esetben "s" a németben. A kezdeti S ch nélkül pedig "z". Ü pedig a német nyelvben is van, szóval az U-ból nem lesz Ü.

Azt a jelenetet pedig megnézem :)

spinat 2017.12.14. 09:51:15

két félidö a pokolban. ha már nem feltétlenül kell, hogya csatajelenet is legyen benne. Aztán ott van még a közvetlenül a háború után játszódó Európa is.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2017.12.14. 09:55:09

egy filmet senki nem említ, pedig abszolút fasza, Oscar díjas film: Alattunk az ellenség. Csak ajánlani tudom
videa.hu/videok/film-animacio/alattunk-az-ellenseg-1957-teljes-curd-jurgens-david-hedison-CoNX3kOf4PA0d5sA

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 10:01:03

Egyértelműen a Das boot az 1. szigorúan az 5órás verzió :) A bukás meg nem háborús film.

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 10:03:48

@EU zászlót mindenhova!: "A Das Boot sorozat volt. " Összevágtak belőle egy filmet is www.imdb.com/title/tt0082096/

Mizantróp. 2017.12.14. 10:10:10

@...elmúlik...: igen, olvastam. Kershaw az egyik legjobb, ha a nyugati frontról akar az ember többet megtudni.

hetech 2017.12.14. 10:21:16

Csodálom, hogy még senki sem említette az "Egy kis kiruccanás" című remek szórakozást nyújtó vígjátékot, főbb szerepekben Louis de Funès és Bourvil.

Feri nagyapa 2017.12.14. 10:32:20

Szigorúan ellenőrzött vonatok

eszgbr 2017.12.14. 10:34:15

Az Angliai csata (Battle of Britain)? A spanyoloktól kölcsön vett, de eredeti Messerschmittekkel, Heinkelekkel, meg persze sok Spitfire-rel, Hurricane-nel. Kiváló a színészgárda is: Christopher Plummer, Robert Shaw, Laurence Olivier, Michael Caine. Nekem nagy kedvencem.

Sütemény1975 2017.12.14. 10:47:18

A leghosszabb napot meg se említitek? Mindenkéooen a legjobbak között a helye.

Chiro71 2017.12.14. 10:55:06

Ellenség a kapuknál? Jöjj és lásd? A halál ötven órája? Ryan közlegény megmentése? Becstelen brigantik?

chepunk 2017.12.14. 10:57:33

My Way? Katyn? Esetleg Sorstalanság?

felső határ nincs 2017.12.14. 11:12:09

@Zsoltbacsi: Feher tigris nagyon latvanyos izgalmas orosz film 2012

Sluck Ödön 2017.12.14. 11:40:35

@eßemfaßom még áll: De azt jobb békén hagyni. Az igazi a sorozat rendezői változata.

Drednaught 2017.12.14. 12:08:59

A Sztálingrád nagy kedvenc, tényleg jó film és az embert romokban hagyja a végére.

Viszont megemlítenék két másik filmet:
Az egyik a When trumpets fade, ami egy méltatlanul elfeledett csatáról készített méltatlanul elfeledett film.
A másik meg az Enemy at the gates, ami igazi kis sztárparádét hozott és nagyon megvolt a hangulata.

Guszti94 2017.12.14. 12:13:24

Kelly hősei és A piszkos 12 helyett - ha már realisztikus filmet tennék fel a listára - a Breszti erőd. www.imdb.com/title/tt1343703/?ref_=nv_sr_1
Vagy a Csillag c. szintén orosz film.
www.imdb.com/title/tt0326450/?ref_=nv_sr_6
És nekem nagyon tetszett az El Alamein - A tűzvonal c. olasz film is.
www.imdb.com/title/tt0329042/?ref_=nv_sr_1

Guszty 2017.12.14. 12:16:13

@ZakMcKracken: Ha már nyelvtannáci, akkor Clint Eastwooddal és Donald Sutherlanddel ÉS Telly Savalasszal az élen. :-)
helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh#216

pali923 2017.12.14. 12:20:06

Kicsit furcsa ez a lista. Vannak köztük II. világháborús filmek, meg vannak olyanok, amik látszólag II. világháborús díszletek közt szólnak valamiről - jól vagy rosszul, de semmi közük a II. világháború valóságához.

ZakMcKracken 2017.12.14. 12:32:42

@Guszty: Ott a pont! Ezen nincs mit vitázni:)

Apuci Wakillama 2017.12.14. 12:43:10

Volt az a háromrészes magyar film a tankcsatáról, ahol a nácikat összezúzták.....mi is volt a címe?.....hmm.....megvan! Üvegtigris!!!

Lobo Marunga 2017.12.14. 12:46:15

Ezt tuti, hogy a kommentek miatt csináltad... :) Ötös lista ebben a témában, igen merész vállalkozás. :):):)

project640 2017.12.14. 12:54:33

A piszkos 12 és a kelly hősei jó filmek, DE nem háborús filmek!!!!!!!!!!
A másik 3 jó a listán ...., de az igazi háborús filmek után az ember úgy kel fel a székből, hogy SOHA! többé háborút!
ezek pedig (szerintem a következőek):
Jöjj, és Láss!
A dicsőség ösvényei
Nanking! Nanking!
Nyugaton a helyzet változatlan

és legyen egy kicsit más, de engemet mélyen megérintő film: A könyvtolvaj

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.14. 12:57:26

"Várjatok, gyerekek! Itt hagynátok az eszeteket?" - értem én, hogy nem egy halivúdi szuperprodukció, de nekem, itt a Lajta és a Szamos közt igen kedves darab. :-)

lajoska lajoska 2017.12.14. 13:00:32

Generation War
/Unsere Mütter, unsere Väter/
német drámasorozat, 270 perc, 2013

1944
észt-finn háborús filmdráma, 2015

lajoska lajoska 2017.12.14. 13:06:00

@project640:

A 'Nanking! Nanking!' is dúrva film.

nem világháborús, de csak ajánlani tudom:

'A kürt hangja' (az elején a csatajelenet is üt rendesen). A kommunista vonalat, életérzést jó hozza.

parazita666 2017.12.14. 13:06:05

@felső határ nincs: A fehér tigris egy baromság. Annál szarabb II. világháborús sci-fi filmet még nem láttam!

parazita666 2017.12.14. 13:07:50

@project640: A dicsőség ösvényei és a Nyugaton a helyzet változatlan I. világháborús filmek.

Terézágyú 2017.12.14. 13:24:53

"Érdekes kategóriát jelentenek a filmvilágon belül a második világháborús alkotások, melyek hihetetlen sokszínűséggel mutatják be az 1939 és 1945 közti időszak történéseit, csatáit és különlegességeit. Ebbe a bizonyos sokszínűségbe beletartozik, hogy egyes filmek inkább vidám megközelítésben, mások a nyomor realisztikus ábrázolásával, ismét mások pedig akciók sokaságával, csatajelenetek kidolgozásával jelenítik meg a háború sokrétű valóságát. Ha a második világháborús filmeket csoportokra bontjuk, akkor első kategóriába az amerikai sikerfilmeket sorolhatjuk, második kategóriába a német, orosz és egyéb, NEM amerikai alkotások kerülnek és egy külön csoportot képeznek a kifejezetten vidám, vicces jeleneteket bemutató filmek (bármely országból). Listánk megalkotásánál figyelembe vettük ezt a sajátos hármas felosztást és az első 5 legjobb közé mindhárom kategóriából választottunk. (Egy amerikai vígjáték, három német film és egy amerikai sikerprodukció lett a végeredmény.) "

csarlee 2017.12.14. 13:29:05

A Harag (Fury) 2014-ből senkinek sem tetszett?

felső határ nincs 2017.12.14. 13:44:54

@csarlee: Egynek jo volt de nem eroltettek sem a realizmust, sztori meg hat nem volt, latvanyra mentek.

Mokanak jo de nem haborus film.

Egyallampolgar 2017.12.14. 13:49:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Orosz propaganda mellett ködösítés helyett, film címeket kérek ha lehet.

Duplaxiii 2017.12.14. 13:56:37

Először is, nem célom a posztolót megbántani!
A lista önmagában remek, nem lehet belekötni.
Az sem zavar (már), hogy tucatszámra jelennek meg ezek a "top" posztok - ma már a Youtubot is kezdik elárasztani az egyébként roppant gyenge és primitív magyar összeállítások... -, már nem zavar, hogy hiányzik a szubjelktívitás alapja, hogy ez a posztoló SAJÁT listája és nem általánosságban a top x...
Viszont ugyanúgy elköveti minden blogger a legsúlyosabb hibát, hogy egyszerűen nincs tisztában alapfogalmakkal. Ez van a scifi filmeknél is, ott sem érti egy mai blogger, hogy a Marson játszódó Rocky V., vagy egy a Holdon játszódó Columbo is csak krimi marad, nem scifi.
Itt elmarad a háborÚS és egy adott kor hábújának időszaka alatt játszódó alapvető különbség.
Mert akkor hol van olyan klaszikus, mint az Egy kis kiruccanás? Az Enigma? A Schindler listája?
.
Tehát vagy a írásban jelezzük ezt vagy ne mossunk össze kategóriákat.
.
A Hitlerről szóló egyik remekmű életraji film. A piszkos tizenkettő és hasonlók a háború alatti emberi történetek, sztorik, véletlen, hogy ez pont a II. világháborúról szól és nem a 100 éves háború alatti torténet.
A Ryan közlegény megmentése és a Merle-féle Két nap az élet ugyanott, ugyanakkor és ugyanarról az eseményekről szól, de két külön kategória, az utóbbi valódi háborús, az előbbi jellemzően emberi sors bemutatása.
Ha megmaradunk a posztoló általános definícióinál, számos ugyanilyen sikeres és valódi háborús film meg sincs említve.
A lista jó, de a hollywoodi értékelést, a nézők szavazatait tükrözi - és ezt is kitárgyaltuk sokszor korábban, az ibmd pontozás eleve torz, hien egy mai filmhez százezer szavazat érkezik, míg egy 50-es évekbelihe, hiszen az már nem megy a moziban, nincs reklámja, PR hozzá, eleve aluóig pár ezres... - ezt úgy hívják a matematikában: közös nevező! Arra kellene hozni a top listákat.
Na mindegy, a lista alapból javasolható!
Már az is hasznos, ha a mai generáció lát valódi filmeket...
.
Ja!
Óvatosabban a jelzőszerkezetekkel! A téma nem pozitv, szorakoztató, hanem keserű, ma is élők millióinak nagyon komoly trauma!
Traumát úgy nem jellemzünk, hogy "hihetetlen sokszínűséggel".
A kiskorú gyerekeket meggyalázó mocsok életrajzi filmje soha nem lehet "hihetetlen sokszínűséggel" bemutatható.
Ha háborús, akkor kizárólag drámai, sötét, keserű, szomorú, megdöbbentő, de nem szórakoztató meg sokszínű.
De lehet írni pozitív, vidám jelzőt a háború ideje alatt játszódó Egy kis kiruccanásra...
.
Még egyszer jó lista, nézze meg az a filmeket, aki még nem látta, és tudom, a blogtérben nem kellene elvárnom az alapok ismeretét.

josys 2017.12.14. 14:25:29

Szerintem teljes tévedés a lista.
A "Halál 50 órája" és "A híd túl messze van", valamint a német "Híd" megkerülhetetlenek.

project640 2017.12.14. 14:28:00

és ide teszem a Saul Fia című filmet is ..., mert bizony az egy kőkemény háborús film!!!! ... a háború ugyanis nem szépséges Mustangok és Messerek összecsapása, hanem milliók kimondhatatlan, felfoghatatlan nyomora :-(

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 14:28:26

@Sluck Ödön: ezért írtam fentebb, hogy az 5órás verzió a jó de ettől még létezik a film is.

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 14:34:20

Hogy én is dobjak be kevésbé ismert de jó WW2. filmet

The Big Red One 1980-ból

www.imdb.com/title/tt0080437/

Ráadásul überaktuális film, hiszen az ifju Luke Skywalker az egyik főszereplője :)

gigabursch 2017.12.14. 14:40:58

@bitfighter:
Szeretem mikor valaki ilyen okos.
Tudod a gond ott van, hogy te tanultál egy hohdajcsot, ők meg (főleg a család) meg nem. Főleg irtó régen. Nem is olyan régen még két német közé kellett egy tolmács, bár mondjuk a német anyanyelvű Voralberg tartomány béli, meg egy porosz meg egy szász erősen nem tudja egyből érteni egymást. Csak úgy szólók.
Sebaj, majd kinövöd.
Addig ülj le és nyugodj meg.
Szülcer.

Filmelemző 2017.12.14. 14:49:30

@Duplaxiii: Kedves Duplaxiii! Bár az alapok ismeretéről vezettél itt elő egy kis kioktatást nekünk, azért ezen a téren nálad is akadnak komoly hiányosságok. Amellett számtalan dologgal amit írtál vitatkoznék.

Először is egy film műfaját több minden határozza meg és nagyon gyakori a filmvilágban, hogy egy alkotás egyik klisébe sem passzol maradéktalanul, vagy éppenséggel több műfajt is fel lehet tüntetni, mert többe is beleillik. Ez teljesen szakmai alapokon is így működik.

Másodszor: fentiek alapján életrajzi vagy kalandfilm (esetleg dráma) is lehet egyidejűleg háborús film is, de ha a Bukásra gondolsz az egyértelműen háborús és nem életrajzi film, hiszen egy adott embernek csak egy nagyon rövid behatárolt időszakát mutatja be és azt is elsősorban a háború folyományaként, azzal szerves összefüggésben.

Harmadszor: még mindig az alapgondolathoz illesztve: ha a példádnál maradunk és egy filmet készítenek, ahogyan Columbo a Holdon nyomoz, az bizony még lehet a krimi mellett sci-fi is, HA nyomozása a tudományos fantasztikummal kerül összefüggésbe (mondjuk ha a tettes egy idegen életforma, vagy a cselekmény a science fiction területére téved)

Ami a Kelly hőseit és a Piszkos tizenkettőt illeti, természetesen mindkettő háborús film, hiszen értelmezhetetlenek a háború nélkül. Mindkettőben bepillanthatunk katonai egységek belső működésébe, háborús eseményekbe, sőt bevetésekbe, csatákba. Bár a Kelly hősei vígjátéki elemeket tartalmaz a Nancy környéki harcokat is megmutatja, csak úgy, mint az 1944 -es fronthelyzetet. A Piszkos tizenkettő inkább a pszichológia területére fókuszál, de elvonatkoztathatatlan körülmény, hogy minden szereplője katona és mindannyian a világháború részesei.

Ami a jelzős szerkezeteket illeti, melyeket kifogásoltál: miért ne lehetne a háború megjelenítése "sokszínű"? Truma a háború, az igaz, de rengeteg pozitív elemből is áll, ilyen az önfeláldozás, a hősiesség, a hazaszeretet, melyeket igenis lehet sokszínűen bemutatni. Akad is rá példa a filmművészetben szép számmal.
Zárásul: a blogtérben sok minden megjelenhet, de óvatosan a minősítéssel, lekezeléssel, kritikával, mert csak akkor van korrekt módon helye az ilyesminek, ha a bíráló felkészültsége hasonló, kifogása pedig releváns.

vidimaster 2017.12.14. 15:11:15

@Mizantróp.: a messze volt a híd könyv változata nagyon jó!

Egyallampolgar 2017.12.14. 15:47:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
:) Ez a szándékos félreértés igaz? Ez A pap szerinted egy objektív film a háborúról? Én láttam anno. A cikkben található filmeknek nyomába nem ér. Konkrétan a Kelly hősei antitézise.

smartdrive 2017.12.14. 16:15:50

Kellyék meg a Piszkos 12 nyilván poénból kerültek bele, de ilyenből meg jobb a Tizedes meg a többiek

többen írták előttem, az "Unsere Mütter..." tényleg jó, pont tegnap néztem meg

a Sztálingrád szerintem nem olyan jó, ahogy az 1989-es és a 2012-es orosz Sztálingrádok sem, tulajdonképpen nincs igazán jó film Sztálingrádról. még a Kutyák, örökké akartok élni? sem

az 5-be, persze ez nagyon szubjektív, inkább úgy mondom, az 5 legérdekesebb, nálam a 22-es csapdája, az Összeesküvés, a Csatorna, a Vaskereszt és a Fehér Tigris fér be, különböző okokból, a kedvencem pedig természetesen a Végső visszaszámlálás :)

kocsisj 2017.12.14. 16:25:35

Lemaradt a legjobb. A 22 csapdája.

Az igazi Török Szultán 2017.12.14. 19:41:14

Valaki már írta előttem a Fury-t. Én is csodálkoztam, hogy eddig nem került szóba. Ha nem is a legjobb film, de helye van ezek között a filmek között. Sokat elmond a háborúról. Miután megnézed, örülsz, hogy nem voltál harckocsizó a második világháborúban.

.Gordon Gekko. 2017.12.14. 19:59:20

@Az igazi Török Szultán: A Fury ugyan nem rossz szórakozás, de ha háborús film akkor a Becstelen Brigantyk meg a Náci Zombik is, pedig egyik se.

.Gordon Gekko. 2017.12.14. 20:03:36

De jó hogy szóba hozta a poszter karácsonyi szünetben egy 24 órás háborúsfilmnézés mehet popcornnal meg dzsojával csak a csajokat kell elpaterolni addig.

Segna 2017.12.14. 21:00:10

@project640: A nyugaton a helyzet változatlan I. Vh.- s. Amúgy jó.

Segna 2017.12.14. 21:15:42

Én az oroszokat hiányolom. Jó nem az Égő hó tipusú propaganda izéket...
DE pl. Csendesek a hajnalok, vagy a Szállnak a darvak, vagy az Örökre 19 évesek, erősen hiányoznak a listáról.
Én pl. évtizedek távlatából is jobban emlékszem a csupa nőből összeállított szakasz pusztulásának jeleneteire, mint mondjuk a Sztálingrád csatajeleneteire. Pedig nem szakít benne senkit ketté egy robbanás és nem folynak a belei a hóra...
De tudom, réteg vagyok. Ami nem színes 3D hangos és látványos az nem lehet listavazető...
Mikor vesszük már észre h "hállivúúd" csak egy rakás felnőni képtelen fehér fószer, kiskamaszos képzelgéseire reflektáló pénzgyár?
Kelli hősei? Te jó ég! Akkor már miért nem az Egy kis kiruccanás a bigbajuszú angollal meg az idióta franciával?!
Mi lenne, ha csak akkor írna a kedves blogger ilyesfajta listákat ha már mondjuk 50 filmet megnézett a témában? A Halló, halló sorozat nem ér!

Segna 2017.12.14. 21:24:04

@smartdrive: említeda végső visszaszámlálást, akkor én betolom a Fehérnemű hadműveletet Tony Curtissal. 1961. ;-)

Filmelemző 2017.12.14. 22:02:38

@daytona500: és te persze hajszál pontosan tudod helyesen definiálni nekünk, hogy mi a sci-fi ugyebár. bwoaaa

A Kelly -t nem szereted, te dolgod, nincs közöm hozzá.

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:12:16

@Egyallampolgar: Az orosz filmgyártásnak volt 20 éve saját feje után menni - ma újra pont olyan egyértelműek az elvárások, mint a 20 évet megelőzően.

schmitt p dr (törölt) 2017.12.14. 22:13:01

@kakukk123: a Huszonkettest nem ihletette a vietnámi háború, mert Heller 53-ban kezdte írni és 61-ben jelent meg

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:16:27

@Az igazi Török Szultán: "Valaki már írta előttem a Fury-t. Én is csodálkoztam, hogy eddig nem került szóba."

Az először undok parancsnok az élete árán is megmenti a harci gátlásokkal kölköt, akit még nem rontott meg teljesen a háború.
Ryan közlegény megmentése lájt karakterösszevonásokra, Brad Pitt felsőtestére és egy századnyi idióta németre alkalmazva.

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:18:47

@Segna: Akkor én meg a Most és mindörökkét - ami rohadt jó film, és az utolsó 5 percében a háború is megjelentik 35 másodpercre.

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:25:03

@lajoska lajoska: en.wikipedia.org/wiki/The_Heavy_Water_War

Nem éppen dokumentumfilm, viszont ritkán érintett területet dolgoz fel.

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:32:57

Birca helyett: Jöjj, és lásd! - akit nem ver gyomron, annak vasból van.

Viszont az se a putyiniánus kor terméke. Abba az érában nem férnek bele kollaboránsok, csak hősök. Történelmet írunk, megint, gyógyítandó a világhatalmi pozíció elvesztésében megtépázott orosz lelket, nem szarral gurigázunk.

Filmelemző 2017.12.14. 22:36:41

@daytona500: na jó. Itt untunk meg haver! Szevasz!

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:41:43

@daytona500: (Itten csak annyit jegyeznék meg, hogy a sci-fi irodalom egyik, ha nem legjobb sztorifolyama, az Én, a robot és minden egyéb, amit abból eredeztetett az író, amire ma a Moore-törvény végén és az MI elején járva rá lehet mondani, hogy tudománytalan.

Amitől egy jó sci-fi jó sci és nem rossz fi, az az ha meghúzza az elején a határokat (amelyek nem kell, hogy illeszkedjenek a természettudomány és technika határaira), amelyeken belül a konfliktusnak ki kell fejlődnie és meg kell oldódnia, nem pedig előrántja a kalapból a Megoldhatatlan Problámákat Megoldo Varázslót, miután belehajtotta a karaktereit a Megoldhatatlan Problémába.)

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:46:40

@marék lepke: "A levelek Iwo Jimáról, ami japán szempontból mutatja be a történetet és az amerikai párja a Dicsőség zászlaja. "

Eastwoodnak japánnak kellett volna születnie, ha a két film közötti minőséget nézem.

dr. mesterséges színezék 2017.12.14. 22:52:38

@gigabursch: 'Mikor szokunk már le ezekről az idióta jelzőkről, hogy "5 legjobb" és társai.
'

Még csak most pörög fel a topbiznisz. Az usákok már száz éve csinálják és nem unják.

- o -

Nem dereng, hogy melyik író summázta az írói trükkjét azzal, hogy a kéziratot odaadja a kiadónak azzal, hogy hozzá ne nyúljanak különben örihari, a kiadó kihúzza minden mondatban azt, hogy "nagyon" és ezzel mindenki megtett mindent a lehető legjobb minőség eléréséért.

A netről a Top NN-t kéne cenzúrázni.

eßemfaßom még áll 2017.12.14. 23:59:18

Bár itt OFF de többször előkerült már a Nyugaton a helyzet változatlan. Aki még nem látta az eredeti 1930-as feketefehér verziót az ne féljen pótolni, mindenben sokkal jobb mint a '79-es színes változat. És valahol durva belegondolni, hogy amikor forgatták akkor még eszébe se jutott senkinek, hogy a Nagy Háború az hamarosan sorszámot fog kapni.

Tristee 2017.12.15. 00:03:33

@Pierr Kardán:
"Egyetértek azokkal, akik szerint a Piszkos 12-nek és a Kelly hőseinek semmi keresnivalója sincs a listán.."

Ráadásul A piszkos 12 nyilvánvaló képtelenség, hiszen nincs olyan idióta hadesereg vezetés, mely egy életbevágóan fontos katonai deszant akcióra pszichés zavarokkal (is) küzdő börtöntöltelékeket vet be.

Das Boot: jó lenne, ha nem ordítana a tengeri jeleneteknél a gagyi szintű stúdió felvétel, talán egyszer lesz pénz egy technikai szempontból realisztikusabb változatra is.

Többen is említették az Unsere Mütter, Unsere Väter német sorozatot, mely nálunk Generációk háborúja néven ment. Kiemelkedő alkotás, a korról és a háborúról.

Nylul 2017.12.15. 01:41:33

@Segna: 'Mi lenne, ha csak akkor írna a kedves blogger ilyesfajta listákat ha már mondjuk 50 filmet megnézett a témában?'

Mi lenne, ha el tudnád fogadni a blogger szubjektív sorrendjét? Ez az ő véleménye, és nem is promótálta ezt másképp. Ha nem írta volna meg a cikket, akkor nem olvasom a kommenteket, és nem lenne betárazva vagy 20+ film az ünnepekre, többek között azok is, amiket te írtál.

Dögöljön-e meg a blogger?

Harper. 2017.12.15. 06:46:35

@Segna: birom az ilyen kinyilatkoztató fazonokat, akik azt hiszik, hogy csak az ő izlésviláguk lehet mértékado és ha valaki azt nem követi, az "nézzen meg előbb 50 filmet a témában". Beképzelt p☆cs. Honnan veszed hogy blogger nem nézett meg 68 filmet témában? Csak mert nem azokat tartja legjobbnak, amiket te? Es ha mondjuk megnezne 97 háborus filmet, akkor majd jobban bejönnének neki az általad preferált ruszki fosok? Szállnak a darvak? ... jesszus ember. Ez komoly?

Segna 2017.12.15. 08:47:03

@FilmesHarper: A filmek merítéséből véltem, hogy nem látott eleget. Nem konkrétan azokat kellene felhoznia, amelyek nekem tetszettek. Helyesbítek, amelyek hatottak rám valamiért.
A blog bejegyzésből feltűnően hiányoznak az egyik háborúzó fél filmjei. Persze mit tudhatnak a ruszkik a háborúról?!
Hiányoznak persze a japán filmek is, és a közép-európaiak is.
Egyébként igazad van, én vagyok a beképzelt pöcs. Én kérek elnézést.
A szállnak a darvakhoz és a ruszki fosokhoz... A háború borzalmait nem feltétlenül a heroikus tankcsatában 2 perc alatt meghaló katonák megmutatása érzékelteti kizárólag, vagy az Omaha beach véráztatta homokja, hanem az olyan momentumok amikor egy nevenincs város reménytelen sötét képcsőházába ér haza valaki a 12-18 órányi lőszergyári robot után, és reszkető kézzel nyitja minden nap a postaládát...
De ezzel visszakanyarodtunk ahhoz, hogy mi az a háborús film?
Nem vagyok sznob és igenis kellenek a humoros filmek is a feldolgozáshoz pl. Fehérnemű hadművelet ;-) de az öt legjobb közé ilyeneket beválogatni...
Persze nyilván az volt a célja a bloggernek, hogy kommenteljünk. ;-)
Nélküle nem beszélgethettünk volna.
Köszönjük a lehetőséget.
És a Csendesek a hajnalokat, ha hozzájutsz, nézd meg.

Segna 2017.12.15. 09:03:40

@Nylul: Kicsit túlreagálod nem? Megdöglésről szó nem volt, javasoltam nézzem meg még 1-2 filmet, pl. a japán az orosz és a közép-európai merítésből.
Ha ebből élek, jogos az elvárás velem szemben, hogy a minimálisnál egy kicsit jobban értsek hozzá, egy kicsit felkészültebb legyek a nagy magyar átlagnál.
Tudom én vagyok a réteg, meg a maximalista.
Még egyszer elnézést kérek. ;-)

Segna 2017.12.15. 09:07:45

@dr. mesterséges színezék: Elnézést, nem tettem ki a szarkazmus jelet.
Arra válaszoltam egyébként, hogy az egyik kommentelő viccből beírta a Végső visszaszámlálást. Erre írtam a Fehérnemű hadműveletet.
Nem rég adták a TV-ben, és avittas 1961-s mivolta ellenére a 14 éves gyerekkel együtt meg tudtuk újra nézni, és végig tudtuk nevetni.
De ettől azért nem tenném fel semmilyen háborús film listára.

Segna 2017.12.15. 09:10:31

@eßemfaßom még áll: Milyen igazad van. Nagy háború. Nagyapám is így emlegette az elsőt. A második neki csak a háború volt, a Nagy az első maradt.

dr. mesterséges színezék 2017.12.15. 09:13:42

@Segna: "Elnézést, nem tettem ki a szarkazmus jelet"

Én sem. ;)

dr. mesterséges színezék 2017.12.15. 09:20:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Pedig megérné. Törimániákus, karlengető orosz neonáci galeri visszakerül a múltba, és mit ád isten, nem a németek oldalára csapódnak (pedig a jövő ismeretében kisegíthetnék őket taktikai tanácsokkal), hanem akár önfeláldozásra is hajlandó honvédők.
Egyszerű didaktika included.

Segna 2017.12.15. 09:49:15

@dr. mesterséges színezék: hiába, mindenki meg akarja még oldani a melóit karácsonyig, szügyig gázolok a melóban, így nem ittam még kávét! Pótolom! ;-)

kaloz14 2017.12.15. 11:37:54

Szeretettel ajánlom az én 3 kedvenc filmem:
My way (dél-koreai)
1944 (észt)
Volhynia (lengyel)
youtu.be/9EBW3AYGbjU

kaloz14 2017.12.15. 11:43:14

Igényes akciójelenet az észt 1944 című filmből:
youtu.be/2jrQwPP1dxI
Megtörtént eseteket ábrázol, mutat be a film "no name" színészekkel. Ettől még érdekesebb és jó a film. Fent van a movie.cc-n.

kaloz14 2017.12.15. 11:55:22

Ez az abszolút kedvencem:
youtu.be/dzInH4-Kk8U

Megtörtént eseteket gyúr egybe, s mutatja be a filmben remek színészi és dramaturgiai alakításokkal. Ez a film is fent van magyar felirattal a moovie.cc-n.

Harper. 2017.12.15. 13:54:23

@Segna: ... egy mindössze 5 tagból álló listánál nem nagyon lehet "meritésről" beszélni. Az öt legjobb közé hogyan akarsz a teljes nemzetközi filmvilágból - oroszból, németből, magyarból, lengyelből, amerikaiból, franciából és mondjuk japanból - beválogatni (és úgymond "meriteni").

A másik: a háború borzalmait valóban nem csak a nyugati típusu rendezések jelenithetik meg, DE az orosz egyoldalúság sem. A 8 golyoval testében még mindig előre menetelő, Sztálinert vérét ontó egyenszocialista hősfilmeket épp eleget néztük annak idején. Nekem nagyon elég volt. Amellett au is kérdés hogy egy háborús film csak akkor lehet jo ha kizárolag a haború borzalmaira megy rá. Én nem hiszem. De izlések és pofonok.

Melodramatikus mártiromságot bemutato elnezést meg nem kell kérned elég ha mellőzöd a "nézzetek meh 50 filmet a témában mert addig sehol nem vagytok hozzám" dumákat.

Segna 2017.12.15. 22:44:47

@Filmes Harper: az orosz egyoldalúsággal jössz, de csak a szovjet propaganda filmeket tekinted orosznak...
A háborús film csak a háború borzalmaira fókuszálhat szerintem, veted a szememre. A háborúnak vannak pozitív oldalai? Nem értünk egyet. Azok a vicces háborús filmek mind utólag születtek, olyanokkal akik nem voltak ott, olyanoknak akik nem élték át... Nagyapám 8 év orosz fogság után soha nem mesélt a háborúról, nem akarta megmérgezni a családot. Egyetemet végzett ember volt, tiszt.
Az elnézés kérés szarkasztikus volt, mert nem hiszem, h lenne miért bocsánatot kérnem, de soha nem mondtam, h sehol nem vagytok hozzám képest. Hiába teszed idézőjelbe, én ilyet nem mondtam. Én azt mondtam, h annak aki veszi a bátorságot, h ilyen listákat nyilatkoztasson ki, többet KELLENE TUDNIA mint a nagy magyar átlagnak. Mint nekem. Sajnos nem vagyok a magyar átlag, mert némileg az eredeti szakmámba vág a dolog, mert mint ex történelem tanár többet tudok a témáról, mint mondjuk egy átlag fodrász. És most itt nem azt mondom, h egy fodrász nem tudhat ennyit, ha ez érdekli.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.16. 09:58:46

Stirlitz tizenhét pillanata mindig kimarad mindenféle háborús felsorolásból!
:D

Harper. 2017.12.16. 10:56:27

@Segna: kicsi a világ, én is történelemtanár vagyok (még aktív, bár jó ideje csinálom) A háborúnak nem kizárólag borzalmas oldala van. Sőt a katonaviccek elég elterjedtek voltak, és nagyon sok jó film mutatott rá arra, hogy a katonák számtalan vidám kalandot is átéltek. Ha tényleg töritanár vagy, kellett hogy láss nevető, egymással marháskodó német -orosz katonákról archív képeket. Amellett a háború pozitív oldalát mutatja a hősiesség, bátorság, önfeláldozás, nagyvonalúság, melyek szintén nem CSAK a borzalmakról szólnak. A Kelly hősei azért olyan egyedi és nagyszerű, mert rámutat mindarra, amit írtam: benne van a korabeli amerikai hadsereg lazasága, örökké szlengben beszélése (Bazi Joe, Vaskalap, stb), stílusa és annak eltérése a másik oldaltól. Ami a filmes hozzáértést illeti: láthatóan nagyra vagy azzal, hogy mennyi filmet láttál. De ez felesleges farokméregetés. Én is rengeteget láttam, oroszt filmeket is, amerikaiakat is és nem vágok fel azzal, hogy nézzél meg előbb 50 filmet kisgyerek, aztán alkoss véleményt. Felvágás és lekezelés lenne. Még annyit: nagyapán testvére az orosz fronton esett el a Donnál, úgyhogy ne hidd, hogy csak te tudsz személyes kapcsolódást felmutatni háborús borzalmakkal.

Segna 2017.12.16. 19:27:01

@Filmes Harper: nekem nem infrastrukturális igényem, h te elfogadj engem, de feltünö, h milzen vehemenciàval lovagolsz az èn vèlt lekezelèsemen. Egy szóval sem mondtam, h mennyit làttam. Tovàbbra is fenntartom, h SZERINTEM a blogger nem làtott eleget. Lapoozz.
A személyes érintettséget csak azért hoztam fel, mert az én háborúkhoz való hozzáállásomat ez határozta meg. És nem hiszem, h azért mert az emberek egy borzasztó szituációban, erős stressz alatt gyakran viccelődnek, attól a háború már nem egy borzalmas dolog. A háborúnak nincs pozitív oldala! Az önfeláldozás és a nagylelkűség a béke idején ugyanúgy gyakorolható tulajdonságok. Nem értem miért kellene ehhez a másik ember kiírtása, városok porig bombàzàsa, vagy nök megeröszakolàsa. Én azt tanítottam anno, hogy törtènelem ugyan az èlet tanítómetere, de àltalàban a gyõztesek írjàk.
Tovàbb szèp estèt, egy volt kollega.

Nerevaryne 2017.12.17. 00:56:26

@Segna:
Szóval összefoglalva: lenézed a blogírót amiért szerinted nem látott elég filmet, majd kategorikusan tagadod hogy megtörtént, és kikéred magadnak ha sznobnak hívnak mert az csak egy megjegyzés volt... Egyszerűbb lett volna nagy levegőt venni és leírni hogy "igazad van lehet nem kellett volna". Ha összeolvasod a saját kommentjeidet nagyjából erre a következtetésre lehet jutni, kár volt emiatt kötekedni.

A háborúnak amúgy van pozitív vonzata, ha tényleg történelmet tanítottál tudhatod: pörgeti a gazdaságot, csúcsra jár a k+f, megszünteti a társadalmi széthúzást, a nyertes háború területet, befolyást szerez, de politikai reformokat is szül. A közembernek kiugrási lehetőség a katonai karrier, a harctéri előléptetés könnyebben elérhető, mert ott már csak a kompetencia számít. Ha a háborúnak nem lenne jó oldala senki más nem háborúza csak az akinek már tényleg semmi más lehetősége nem maradt.

Chiro71 2017.12.17. 21:25:46

@chepunk: Sorstalanság? Nézhetetlen.

Chiro71 2017.12.17. 21:29:11

@lajoska lajoska: Szerintem Nanking ostroma simán része a II világháborúnak. Csak a buta Európa-centrikus történelemszemlélet tekinti 39.09.01-et a II világháború kitörésének. 37 óta zakatolt, nem is akárhogy a kínai-japán háború, ami a II. világháború egyik legvéresebb frontja volt.

Chiro71 2017.12.17. 21:31:49

@Filmes Harper: Apropó, Japán: Szentjánosbogarak sírja. Az talán mindegyiknél jobb.

Segna 2017.12.18. 09:22:42

@Nerevaryne: Jobb lett volna, ha elolvasod a levelezést teljesen. Ha megtetted, akkor viszont szövegértési nehézségeid vannak, vagy csak egyszerűen nem érdekelnek a tények, az értelmezést az előítéleteid irányítják.
A háború előnyei... hmmm igazad van, pl. Varsó is milyen szép város lett, mert a II. vh. "lehetőséget teremtett" az újbóli, és nyilván jobb újjáépítésére. Az általad említett előnyöknek sokkal nagyobb az ára, minthogy megérné.
A II. vh pozitív hozadékaira azért kíváncsi lennék. Milyen jó lett a németeknek hiszen nem egy hanem két országuk lett, nekünk hál' istennek nem kellett tovább törődnünk Kárpátaljával vagy Erdéllyel, meg aztán milyen egészséges népességi fluktuációt indított meg. A társadalmi mobilitásról nem is beszélve! Pl. a jogász-bíró nagyapámnak lehetősége nyílt traktoroskodni, vagy apámnak nem kellett a továbbtanuláson törnie a fejét még 20 év múlva sem, mert úgyse vették volna fel. A szocializmus pedig csupa-csupa nyeremény volt.
De nézzük a győzteseket! Az angolok belerokkantak ebbe a nagy győzelembe. Oké a franciák ott folytatták ahol abbahagyták, bár az észak-afrikai gyarmatokról beáramló bevándorlóikkal (ami a háború utáni munkaerő hiányt pótolták) mintha ma is lenne egy kis gondunk.
Japánt már nem is részletezem. Nem hinném, hogy a gazdasági csodájukért szívesen adták Hirosimát. Max 10évvel később így is úgy is beindultak volna a reformok...
Az amcsik gazdaságilag sokat nyertek, de ekkor indultak el a világ csendőre szerep felé, aminek most isszák, isszuk a levét...
Nem kell egyetértenünk...

Segna 2017.12.18. 09:23:56

@geegee: A Tavasz 17 pillanata egy TV sorozat, Biztos CSAK EZÉRT MARAD ki! ;-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.18. 10:20:18

@Segna: Tudom, nálam egykutya, hogy egyfilm, vagy sorozat; háborús-háborús...

Segna 2017.12.18. 10:36:15

@geegee: www.youtube.com/watch?v=LCIFGqsF3EI
a zenéje ;-) oroszul annyival jobb, h nem érteni a szöveget...

gigabursch 2017.12.18. 12:33:00

@Chiro71:
Hát még milyen olvashatatlan.
süti beállítások módosítása